Programi
REDOVITI PROGRAM
Program je namijenjen djeci ranog i predškolskog uzrasta, a odvija se kao 6 satni/10 satni program za djecu od navršene prve godine života do polaska u školu – u matičnom vrtiću, te kao 3 satni program za djecu od navršene treće godine života do polaska u školu – u područnom vrtiću.
Redoviti program temelji se na Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju, Programskom usmjerenju odgoja i obrazovanja predškolske djece te Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
Cilj programa je poticanje cjelovitog razvoja djeteta kroz igru, istraživanje i stvaranje, komunikaciju, međusobnu interakciju i socijalizaciju u poticajnom okruženju uz partnerski odnos s roditeljima.
U redovitom programu se:
– pravovremeno i primjereno zadovoljavaju sve djetetove potrebe
– brine o zdravlju, prehrani i sigurnosti djece
– stvaraju uvjeti za partnerstvo s roditeljima
– surađuje s lokalnom zajednicom
– gradi suradnja i timski pristup u radu.
Redoviti program obogaćen je:
– ekološkim aktivnostima
– sportskim aktivnostima
– njegovanjem tradicije, običaja i govora kraja u kojem živimo
– svečanostima, proslavama, druženjima
– posjetima i izletima.
___________________________________________________________________________________________________________________________
PROGRAM PREDŠKOLE
Program predškole obvezan je za svu djecu u godini dana prije polaska u osnovnu školu. Provodi se kao integrirani program za djecu koja pohađaju vrtić.
Cilj programa je osigurati okruženje u kojem će dijete u godini pred polazak u školu maksimalno razviti sve svoje osobne potencijale, zadovoljiti aktualne interese i steći znanja, vještine i navike koje će mu omogućiti uspješnu prilagodbu na nove uvjete rasta i razvoja u osnovnoškolskoj sredini. Usmjeren je na podizanje opće psihofizičke spremnosti djeteta za polazak u školu.
Kompetencije koje dijete u godini dana prije polaska u osnovnu školu treba steći odnosno unaprijediti odnose se na komunikaciju na materinskom jeziku, elementarnu komunikaciju na stranim jezicima, matematičke kompetencije i osnovne kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji, digitalne kompetencije, „učiti kako učiti“, socijalne i građanske kompetencije, inicijativnost i poduzetništvo, kulturnu svijest i izražavanje te motoričke kompetencije primjerene dobi.
KRAĆI PROGRAMI
KRAĆI PROGRAM RANOG UČENJA ENGLESKOG JEZIKA
Program ranog učenja engleskog jezika namijenjen je djeci predškolske dobi od navršene četvrte godine života do polaska u osnovnu školu, polaznicima redovitog programa.
Cilj Programa je kroz prirodnu, spontanu i opuštenu interakciju i komunikaciju odgojitelja i djece, na hrvatskom i engleskom jeziku, u svakodnevnim uobičajenim situacijama u vrtiću i kroz posebno planirane i izvođene aktivnosti;
– kod djece razvijati zanimanje za engleski jezik te kulturu i običaje zemlje čiji jezik uči
– razvijati osjećaj sigurnosti i samopouzdanja u spontanom izražavanju na engleskom jeziku
– postupno razvijati slušno razumijevanje i izražavanje na engleskom jeziku sukladno interesima i potrebama djece
– poticati usvajanje osnovnog jezičnog rječnika, jezične strukture i jezične funkcije
– njegovati ispravan govor, ritam i intonaciju
– pobuđivati interes djece za komunikaciju na engleskom jeziku
– razvijati motivacija za daljnjim učenjem engleskog jezika
– razvijati interes djece za druge ljude, druge zemlje i druge jezike postupnim uvođenjem u svijet stranih kultura i civilizacija.
Planirano trajanje Programa je od početka listopada do kraja lipnja, jednom tjedno, ukupno 32 školska sata tijekom pedagoške godine.
Nositelj Programa je Studio Žerjav koji provodi programe učenja stranih jezika verificirane od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske i time mogućnost realizacije Kraćeg programa ranog učenja engleskog jezika s djecom predškolske dobi.
_____________________________________________________________________________________________________________________________
KRAĆI PROGRAM DJEČJEG EKOLOŠKOG I FOLKLORNOG STVARALAŠTVA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI
Program je namijenjen djeci predškolske dobi od navršene treće godine do polaska u osnovnu školu, polaznicima redovitog programa.
Osnovni cilj programa jest razvijanje ekološke osjetljivosti i aktivnog odnosa djece i odraslih u neposrednom prirodnom i društvenom okruženju te njegovanje međimurske / hrvatske nematerijalne kulturne baštine.
Programu doprinosi razvijanju svijesti o važnosti, povezanosti i čuvanju svih eko sustava te ulozi čovjeka, uočavanju i prihvaćanju različitosti, razvijanju i jačanju kulturnog i nacionalnog identiteta, usvajanju zdravog stila života i sl.
Programom su obuhvaćene različite teme povezane sa zdravljem, prehranom, biljnim i životinjskim svijetom, očuvanjem energije, otpadom, međimurskom / hrvatskom tradicijskom baštinom i obilježavanjem važnih eko datuma.
Nositelji Programa su odgojitelji Dječjeg vrtića Belica odgovarajuće stručne spreme i dodatnih edukacija.
____________________________________________________________________________________________________________________________
PROGRAM KATOLIČKOG VJERSKOG ODGOJA
Program katoličkog vjerskog odgoja namijenjen je djeci predškolske dobi od navršene treće godine do polaska u osnovnu školu, polaznicima redovitog programa, a provodit će se jednom tjedno u trajanju jednog školskog sata kroz čitavu pedagošku godinu.
Cilj ovog programa je njegovati djetetovu duhovnu dimenziju koja ga čini osjetljivim za otkrivanje, primanje i oblikovanje njegova života u odnosu prema sebi i prema drugima, te na poseban način prema Bogu kroz vrednote Evanđelja.
Vjerski odgoj u vrtiću nije “učenje “o vjeri, on je igra, priča, stih, slobodno i kreativno izražavanje djece razgovorom, pjesmom, slikom, glazbom, njihovom smišljenom molitvom koja otkriva njihovu skrivenu želju, potrebu, dvojbu ili strah. Na taj način pomažemo djetetu da shvati svoju vrijednost i zavoli Boga. Dijete izgrađuje osobnu dimenziju vjere koja neće biti utemeljena na tradicionalizmu, već na ljubavi, nadi, istini, dobroti, opraštanju, pravdi, poštovanju, mudrosti i razumu.
Nositeljica Programa je odgojiteljica sa završenim teološko-katehetskim doškolovanjem na Katoličkom Bogoslovnom fakultetu u Zagrebu i Kanonskim mandatom biskupa za poučavanje katoličkog vjerskog odgoja djece predškolske dobi.