+385(0)40 / 845 - 040vrtic.belica@gmail.com Dr. Ljudevita Gaja 21/A, 40319 Belica
Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

Programi

REDOVITI PROGRAM

Program je namijenjen djeci  ranog i predškolskog uzrasta,  a odvija se kao 6 satni/10 satni program za djecu od navršene prve godine života do polaska u školu – u matičnom vrtiću, te kao 3 satni program za djecu od navršene treće godine života do polaska u školu – u područnom vrtiću.

Redoviti program  temelji se na Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju, Programskom usmjerenju odgoja i obrazovanja predškolske djece te Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.

Cilj programa je poticanje cjelovitog razvoja djeteta kroz igru, istraživanje i stvaranje, komunikaciju, međusobnu interakciju i socijalizaciju u poticajnom okruženju uz partnerski odnos s roditeljima.

U redovitom programu se:

    pravovremeno i primjereno zadovoljavaju sve djetetove potrebe

–    brine o zdravlju, prehrani i sigurnosti djece

    stvaraju uvjeti za partnerstvo s roditeljima

    surađuje s lokalnom zajednicom

 –   gradi suradnja i timski pristup u radu.

Redoviti program obogaćen je:

    ekološkim aktivnostima

    sportskim aktivnostima

–    njegovanjem tradicije, običaja i govora kraja u kojem živimo

    svečanostima, proslavama, druženjima

–    posjetima i izletima.

___________________________________________________________________________________________________________________________

PROGRAM PREDŠKOLE

Program predškole obvezan je za svu djecu u godini dana prije polaska u osnovnu školu. Provodi se kao integrirani program za djecu koja pohađaju vrtić.

Cilj programa je osigurati okruženje u kojem će dijete u godini pred polazak u školu maksimalno razviti sve svoje osobne potencijale, zadovoljiti aktualne interese i steći znanja, vještine i navike koje će mu omogućiti uspješnu prilagodbu na nove uvjete  rasta i razvoja u osnovnoškolskoj sredini. Usmjeren je na podizanje opće psihofizičke spremnosti djeteta za polazak u školu.

Kompetencije koje dijete u godini dana prije polaska u osnovnu školu treba steći odnosno unaprijediti odnose se na komunikaciju na materinskom jeziku, elementarnu komunikaciju na stranim jezicima, matematičke kompetencije i osnovne kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji, digitalne kompetencije, „učiti kako učiti“, socijalne i građanske kompetencije, inicijativnost i poduzetništvo, kulturnu svijest i izražavanje te motoričke kompetencije primjerene dobi.



KRAĆI PROGRAMI


KRAĆI PROGRAM RANOG UČENJA ENGLESKOG JEZIKA

Program ranog učenja engleskog jezika  namijenjen je  djeci predškolske dobi od navršene četvrte godine života do polaska u osnovnu školu, polaznicima redovitog programa.

Cilj Programa je kroz prirodnu, spontanu i opuštenu interakciju i komunikaciju odgojitelja i djece, na hrvatskom i engleskom jeziku, u svakodnevnim uobičajenim situacijama u vrtiću i kroz posebno planirane i izvođene aktivnosti;

kod djece razvijati zanimanje za engleski jezik te kulturu i običaje zemlje čiji jezik uči

razvijati  osjećaj sigurnosti i samopouzdanja u spontanom izražavanju na engleskom jeziku

postupno razvijati slušno razumijevanje i izražavanje na engleskom jeziku sukladno interesima i potrebama djece

poticati usvajanje osnovnog jezičnog rječnika, jezične strukture i jezične funkcije

njegovati  ispravan govor, ritam i intonaciju

pobuđivati interes djece za komunikaciju na engleskom jeziku

razvijati  motivacija za daljnjim učenjem engleskog jezika

razvijati interes djece za druge ljude, druge zemlje i druge jezike postupnim uvođenjem u svijet stranih kultura i civilizacija.

Planirano trajanje Programa je od početka listopada do kraja lipnja, jednom tjedno, ukupno 32 školska sata tijekom pedagoške godine.

Nositelj Programa je Studio Žerjav koji provodi programe učenja stranih jezika verificirane od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske i time mogućnost realizacije Kraćeg programa ranog učenja engleskog jezika s djecom predškolske dobi.

_____________________________________________________________________________________________________________________________

KRAĆI PROGRAM DJEČJEG EKOLOŠKOG I FOLKLORNOG STVARALAŠTVA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI

Program je namijenjen djeci predškolske dobi  od navršene treće godine do polaska u osnovnu školu, polaznicima redovitog programa.

Osnovni cilj programa jest razvijanje ekološke osjetljivosti i aktivnog odnosa djece i odraslih u neposrednom prirodnom i društvenom okruženju te njegovanje međimurske / hrvatske nematerijalne kulturne baštine.

Programu doprinosi razvijanju svijesti o važnosti, povezanosti i čuvanju svih eko sustava te ulozi čovjeka, uočavanju i prihvaćanju različitosti, razvijanju i jačanju kulturnog i nacionalnog identiteta, usvajanju zdravog stila života i sl.
Programom su obuhvaćene različite teme povezane sa zdravljem, prehranom, biljnim i životinjskim svijetom, očuvanjem energije, otpadom, međimurskom / hrvatskom tradicijskom baštinom i obilježavanjem važnih eko datuma.

 Nositelji Programa su odgojitelji Dječjeg vrtića Belica odgovarajuće stručne spreme i dodatnih edukacija.

____________________________________________________________________________________________________________________________

PROGRAM KATOLIČKOG VJERSKOG ODGOJA

Program katoličkog vjerskog odgoja namijenjen je djeci predškolske dobi  od navršene treće godine do polaska u osnovnu školu, polaznicima redovitog programa, a provodit će se jednom tjedno u trajanju jednog školskog sata kroz čitavu pedagošku godinu.

Cilj ovog programa je njegovati djetetovu duhovnu dimenziju koja ga čini osjetljivim za otkrivanje, primanje i oblikovanje njegova života u odnosu prema sebi i prema drugima, te na poseban način prema Bogu kroz vrednote Evanđelja.

Vjerski odgoj u vrtiću nije “učenje “o vjeri, on je igra, priča, stih, slobodno i kreativno izražavanje djece razgovorom, pjesmom, slikom, glazbom, njihovom smišljenom molitvom koja otkriva njihovu skrivenu želju, potrebu, dvojbu ili strah. Na taj način pomažemo djetetu da shvati svoju vrijednost i zavoli Boga. Dijete izgrađuje osobnu dimenziju vjere koja neće biti utemeljena na tradicionalizmu, već na ljubavi, nadi, istini, dobroti, opraštanju, pravdi, poštovanju, mudrosti i razumu.

Nositeljica Programa je odgojiteljica sa završenim teološko-katehetskim doškolovanjem na Katoličkom Bogoslovnom fakultetu u Zagrebu i Kanonskim mandatom biskupa za poučavanje katoličkog vjerskog odgoja djece predškolske dobi.

____________________________________________________________________________________________________________________________

PROGRAM DRAMSKO-SCENSKOG IZRIČAJA KROZ TRADICIONALNE I SUVREMENE MEDIJE

Konkretna strategija ovog programa je poticanje i razvijanje vještina slobodnog mišljenja, izražavanja i stvaranja u području umjetnosti i kulture, poticanje i razvijanje kreativnosti i stvaralaštva u svakom djetetu kao preduvjet njegova osobnog rasta i korištenje stečenih iskustava u daljnjem životu te inkorporiranje različitih oblika izražavanja, poput scenskog, glazbenog, likovnog, verbalnog, taktilnog, vizualnog, auditivnog i tjelesnog.

Provođenje programa strukturirano je važnim, već spomenutim alatima: priča u funkciji dramsko-scenskog odgoja, likovnost u funkciji dramsko-scenskog odgoja, glazba u funkciji dramsko-scenskog odgoja, lutka u funkciji dramsko-scenskog odgoja te informacijsko- komunikacijske tehnologije u funkciji dramsko- scenskog odgoja.

Polazeći od humanističke koncepcije odgojno-obrazovnog rada s djecom rane i predškolske dobi Program se temelji na bitnim zadaćama:

  • osmišljavanje dramsko-scenskih aktivnosti kao sredstva poticanja cjelokupnog razvoja djeteta
  • razvoj samopouzdanja i pozitivne slike o sebi
  • poticanje emocionalnog razvoja – prepoznavanje emocija te izražavanje istih na društveno prihvatljiv način
  • razvoj sposobnosti opažanja svim osjetilima, te osjećaj za estetiku
  • oticanje tjelesnog razvoja djeteta
  • razvoj stvaralačkih osobina, osobito u izražavanju govorom, pokretom i glazbom
  • poticanje razvoja komunikacije na materinskom jeziku kroz uporabu jezika na primjeren način
  • razvoj socijalnih kompetencija – poštivanje različitosti, pozitivan stav i odnos prema svim subjektima odgojno obrazovnog procesa, razvijanje partnerskih i prijateljskih odnosa, razvija humana moralna uvjerenja,
  • razvoj partnerstva na relaciji vrtić- obitelj- šira zajednica
  • pozitivan stav i odnos prema materijalnim i duhovnim vrijednostima društva, čovječanstva u globalu

Kraći program dramsko scenskog izričaja kroz tradicionalne i suvremene medije djece predškolske dobi Dječjeg vrtića Belica programski i organizacijski predviđen  je za djecu od 5. do 7. godine života, a voditeljica programa je odgojiteljica Julija Novak.